نکته و مطلب آموزشی در مورد ویندوز ۸ (قسمت دوم- از 11 تا 20 )
 
خدمات کامپیوترعلم و ادب
دنياي امروز!

12-      اجرای دو برنامه در کنار یکدیگر

 

مایکروسافت برنامه های ویندوز 8 را برنامه های immersive می نامد بدین معنا که این برنامه ها بصورت تمام صفحه اجرا می شوند. یک روش برای مشاهده همزمان دو برنامه در کنار یکدیگر وجود دارد. از سمت چپ با انگشت خود بکشید آخرین برنامه ای که در حال استفاده از آن بودید به شکل یک تصویر کوچک بند انگشتی تبدیل می شود. آن را رها کنید. برنامه مزبور در یکی از این قسمتهای ایجاد شده نمایش داده می شود و برنامه جاری شما قسمت دیگر صفحه را اشغال می کند.

 

 

13-      غلط یاب املایی

 

برنامه های ویندوز 8 همگی دارای یک غلط یاب املایی مربوط به خود هستند که خیلی بیشتر از غلط یاب مایکروسافت آفیس کارایی دارد. با داشتن تنها یک غلط املایی، یک خط قرمز زیگزاگ در زیر آن کشیده می شود کافی است بر روی آن راست کلیک کنید یا ضربه بزنید تا لغات پیشنهادی دیگر را مشاهده کنید یا در صورتی که بخواهید می توانید کلمه ای را به لغت نامه خود اضافه کنید.

 

14-      اجرا در مقام یک مدیر

 

در برخی از برنامه ها باید قبل از کار با آنها، آنها را با یک اکانت مدیر(Administrator) اجرا کنید. منوی متنی قدیمی برای یک برنامه متصل شده به صفحه Start در دسترس نمی باشد فقط کافی است بر روی آن راست کلیک کنید. در صورتی که برای این برنامه مناسب باشد، یک گزینه Run As Administrator را مشاهده خواهید کرد.

 

15-      ساخت کاشی های کوچکتر از یک کاشی بزرگ

 

بطور حتم متوجه  خواهید شد که برخی از برنامه های ویندوز 8 دارای کاشی های زنده کوچکی می باشند در حالیکه سایر برنامه ها دارای کاشی های بزرگتر می باشند به گونه ای که فضایی به اندازه دو عدد کاشی را اشغال می کنند. با راست کلیک کردن بر روی کاشی یک برنامه ویندوز 8 در صفحه Start ، گزینه های مربوط به آن نمایش داده خواهند شد. اگر این کاشی یکی از کاشی های بزرگتر باشد، با انتخاب گزینه Smaller ، اندازه آن نصف می شود و به فضای خالی صفحه Start اضافه می شود.

 

16-      حذف آسان

 

اگر می خواهید یک برنامه ای را که از آن استفاده نمی کنید، مخفی کنید، گزینه 'Unpin from Start' را انتخاب کنید. کاشی مربوطه مخفی می شود ولی هر زمان که نظرتان عوض شد می توانید آن را مجددا اضافه کنید(به جستجوی برنامه مربوطه بپردازید، برروی آن راست کلیک کنید و گزینه 'Pin to Start' را انتخاب کنید).

یا اگر کاملا مطمئن هستید که دیگر نمی خواهید مجددا از برنامه مزبور استفاده کنید، گزینه 'Uninstall' را انتخاب کنید تا آن بطور کامل حذف کنید.

 

 

 

17-      برنامه ها و privacy

 

این نکته را به خاطر داشته باشید که برنامه های ویندوز 8 بطور پیش فرض می توانند از نام، مکان و تصویر اکانت شما استفاده کنند. اگر راضی به انجام اینکار نیستید، به راحتی می توانید آن را تغییر دهید. کلیدهای WIN+I را فشار دهید و بر روی More PC Settings کلیک کنید. گزینه Privacy ر انتخاب کنید و برروی دکمه های مربوطه کلیک کنید تا مشخصاتی را که نمی خواهید در معرض دید عموم قرار گیرند، غیر فعال کنید.

 

 

 

18-      ابزارهای مدیریت

 

کاربران حرفه ای ویندوز که اکثر وقت خود را صرف یک اپلت پیشرفته کرده اند، اغلب ناراحت می شوند ببینند که ابزارهای محبوب آنها توسط ویندوز 8 کنار گذاشته شده است. البته مایکروسافت این امکان را فراهم آورده تا برخی از این برنامه ها را مجددا بازگردانید.

با کشیدن انگشت خود از سمت راست صفحه نمایش، نوار Charm را باز کنید و ابتدا 'Settings' و سپس 'Tiles' را باز کنید. گزینه 'Show administrative tools' را به 'Yes' تغییر دهید و مجددا بر روی یک قسمت خالی از صفحه Start کلیک کنید. به سمت راست پیمایش کنید. دسته ای از کاشی های جدید را برای اپلتهای کلیدی مختلف پیدا می کنید (Performance Monitor، Event Viewer، Task Scheduler، Resource Monitor و غیره ) که تنها با یک کلیک آماده استفاده هستند.

 

 

 

19-      غیرفعال کردن قفل صفحه نمایش

 

اگر می خواهید که کامپیوتر شما تا آنجایی که امکان دارد، سریع راه اندازی شود، بطور حتم صفحه جدید قفل ویندوز 8 مانع انجام اینکار می شود. غیرفعال کردن آن بسیار آسان است.

ابتدا GPEdit.msc را باز کنید(Local Group Policy Editor) و تا قسمت Computer Configuration > Administrative Templates > Control Panel > Personalisation پیمایش کنید.

بر روی 'Do not display the lock screen' دبل کلیک کنید و Enabled را انتخاب کنید سپس بر روی OK کلیک کنید.

حال کامپیوتر را restart کنید. اکنون مشاهده می کنید که صفحه قفل ویندوز 8 وجود ندارد.

اگر نمی توانید به راحتی GPEdit.msc را با جستجو در صقحه Start پیدا کنید، عبارت mmc را جستجو کنید سپس کلید ENTER را بزنید. در منوی File، بر روی 'Add/Remove Snap-in' کلیک کنید سپس در کادر مکالمه 'Add or Remove Snap-ins'، بر روی 'Group Policy Object Editor' کلیک کنید آنگاه بر روی 'Add' کلیک نمایید.

در کادرمکالمه 'Select Group Policy Object'، بر روی Browse کلیک کنید. بر روی 'This Computer' کلیک کنید تا شیء Local Group Policy را ویرایش کنید یا بر روی 'Users' کلیک کنید تا شیء های Administrator، Non-Administrator یا per-user Local Group Policy را ویرایش کنید سپس برروی 'Finish' کلیک کنید.

 

 

 

20-      نصب  برنامه ها

 

اکثر پلت فرمهای موبایل به شما توصیه می کنند تا برنامه ها را تنها از منابع موثق نصب کنید تا امنیت شما حفظ شود. در ویندوز 8 نیز به همین روال است: این برنامه تنها این امکان را به شما می دهد تا برنامه های مورد اعتماد ( که بصورت دیجیتالی امضا شده اند) را از فروشگاه ویندوز نصب کنید.

اگر با مشکلی مواجه شدید آنگاه باید ریسک امنیتی آن را به جان بخرید به همین دلیل سیستم می تواند به گونه ای پیکربندی شود تا تنها برنامه های قابل اعتماد(یا موثق) را از منابع مختلف اجرا کند.

ابتدا GPEdit.msc را باز کنید( برای مشاهده نحوه پیدا کردن آن می توانید به دو پاراگراف بالاتر نگاه کنید)، تا قسمت Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > App Package Deployment پیمایش کنید، بر روی 'Allow all trusted apps to install' دبل کلیک کنید سپس Enabled > OK را انتخاب کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 10 / 2 / 1394برچسب:ويندوز8,نكات ويندوز8, :: 11:7 قبل از ظهر
بی نام

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خدمات کامپیوترجلال و آدرس jalalrohi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 33162
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 33162
تعداد مطالب : 21
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

<